III Koncert 2015

WOŁÓW, 4.10.2015r., godz.18

Piotr Rojek - organy

Magdalena Durant - sopran

 

PROGRAM KONCERTU

  1. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Christum wir sollen loben schon BWV 611
  2. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Magnificat BWV 243 Et exsultavit spiritus meus Quia respexit humilitatem ancillae suae
  3. Franz Schubert (1797-1828)
    Ave Maria
  4. Piotr Rojek (1975)
    Improwizacje
  5. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
    Bist du bei mir
  6. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
    Vesperae Solennes de Confesore KV 339 Laudate Dominum
  7. Johann Sebastian Bach (1685-1750) / Charles Gounod (1818-1893)
    Ave Maria
  8. Piotr Rojek (1975)
    Improwizacje
  9. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
    Motet Exsultate, jubilate KV 165 Tu virginum corona – Andante Alleluja – Allegro

 

 

PIOTR ROJEK

ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu, w klasie organów mgr. Klemensa Kaminskiego /1994 r./.

Edukację muzyczną kontynuował w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, wieńcząc ją dyplomami: na Wydziale Instrumentalnym w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego /1999 r./ oraz na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii w klasie kompozycji prof. Zygmunta Herembeszty i prof. dr. hab. Krystiana Kiełba /2003 r./.

Odbył szereg kursów mistrzowskich – interpretacyjnych oraz improwizatorskich, prowadzonych przez tak wybitne osobistości świata muzyki organowej, jak: Julian Gembalski, Bernhard Haas, Hans Haselböck, Ton Koopman, Jon Laukvik, Armin Schoof, Wolfgang Seifen, Józef Serafin czy Harald Vogel.

Artysta koncertował m.in. w Czechach, Finlandii, Łotwie, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Szwecji. Prowadzi także kursy mistrzowskie w kraju i za granicą. Ma w dorobku osiem płyt. Powstała w 2005 roku płyta, na której zarejestrowano dziewięć toccat wybitnych kompozytorów od baroku do XX wieku, wykonanych na zabytkowych organach Adama Horacego Caspariniego w Wołowie, otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej FRYDERYK.

Piotr Rojek jest stypendystą Ministra Kultury i Sztuki, Internationale Altenberger Orgelakademie w Niemczech oraz laureatem konkursów organowych i kompozytorskich.

Dr hab. Piotr Rojek pracuje na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni, gdzie kieruje Katedrą Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej. Prowadzi również działalność pedagogiczną w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu.

 

MAGDALENA DURANT

sopranistka urodzona we Wrocławiu. Absolwentka Akademii Muzycznej im Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Danuty Paziuk-Zipser (dyplom z wyróżnieniem, 2001). Dalsze studia kontynuowała w Niemczech w Wyższej Szkole Muzycznej w Kolonii, gdzie ukonczyła studia dyplomowe i podyplomowe pod kierunkiem prof. Moniki Pick-Hieronimi. Stypendystka europejskiej fundacji Katholischer Akademischer Ausländer-Dienst KAAD oraz Horst und Gretel Will-Stiftung.

Już na studiach rozpoczęła kreowanie pierwszoplanowych ról: takich jak tytułowa rola w operze Tezeusz G. F. Händla. W przedstawieniu Opery Dolnośląskiej we Wrocławiu można ją było usłyszeć w roli Paminy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta (2000), a następnie w tytułowej roli w operze Suor Angelica G. Pucciniego (2001). W roku 2003 wraz z Filharmonią Południowej Westfalii wykonała koncertową wersję Czarodziejskiego fletu Mozarta w roli Drugiej Damy. W roku 2010 wystąpiła na scenie Konzerthaus w Berlinie jako solistka Berlińskiej Opery Kameralnej w roli Luisy w operze Bremer Freiheit Adriany Hölszky. Jej działalność artystyczna obejmuje również koncerty oratoryjne między innymi w Katedrze Kolońskiej .W jej repertuaarze znajdują się takie dzieła jak: Requiem op. 48 Fauré, Magnificat J.S. Bacha. Na międzynarodowym Festiwalu Fringe w Edynburgu można ją było usłysześ w repertuarze barokowym wykonującą arie G. P. Telemana i G. F. Händla.

Magdalena Durant jest również interpretatorką muzyki współczesnej między innymi Witolda Lutosławskiego i Mauricio Kagela. W ramach obchodów roku Lutosławskiego wraz z orkiestrą Chamber Orchestra of the Reid School of Music wykonała pieśni Chantefleur et Chantefables pod batutą bretyjskiego kompozytora i dyregenta muzyki współczesnej Peter’a Nelson’a. Jej repertuar obejmuje wiele premierowych wykonań utworów młodych kompozytorów, takich jak Yati E. Durant. Utwór Śpieszmy się w jej wykonaniu uświetnił otwarcie amerykańskiej fillii Bechstein Center w Nowym Jorku.

Jej wielką pasją jest również wykonywianie muzyki filmowej. W 2008 roku nagrała ścieżkę filmową do filmu dokumentalnego Ein Klavier geht um die Welt na zamówienie niemieckiej stacji telewizyjnej ARD/WDR. Magdalena Durant współpracuje jako solistka z Edynburską Orkiestrą Filmową (EFMO), z którą w 2013 roku wystąpiła w ramach Edinburgh International Film Music Festival.